Buenos Aires

31 januari 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Hola! Ondertussen ben ik kunnen teruggaan naar La Recoleta, daar waar het kerkhof is. Het is ongeloofelijk! De graftombes die daar staan zijn gebouwd om elkaar de loef af te steken denk ik. Mensen hebben heel veel geld neergeteld om de mooiste en duurste kapellen te bouwen waar ze hun laatste slaap willen doorbrengen. Veel rust heerst er echter niet op recolata, bussen toeristen komen dagelijks toe en grote troepen mensen gaan bijna vechten om een foto te maken van het graf van Evita Peron.  Na het zien van immense marmeren mausoleums en de daarbij horende standbeelden, vond ik het verrassend dat Eva's graftombe eerder aan de kleine kant is. Ze werd begraven onder haar meisjesnaam Duarte, als je dat niet weet is er geen probleem om het graf te uvinden want je hoeft gewoon je oren te volgen, daar waar de meeste mensen staan te wringen, daar is haar graf. Maandagavond had Francisco mij mee uit eten genomen naar een goed restaurant in de wijk Palermo. Uiteraard hebben we koe gegeten, maar het was wel een bijzonder stukje koe. Ik ben vergeten hoe het heet in Spaans, maar zoals ik het heb begrepen kwam hetvlees ergens van aan de keel van de koe. Klinkt misschien wat vies maar het vlees was super lekker!!het smolt op de tong!  Zo mals!! Aangezien je hier toch niet kan betalen met dolllars moest ik ze nodig wisselen in pesos. De officiele koers staat ongeveer zo dat je voor 1 dollar 7,9 pesos krijgt. Die koers verandert wel constant. Vraag mij niet waarom, maar er is iets raar aan de hand met de Argentijnse economie waardoor ze tot vorige week vrijdag geen dollars wouden verkopen. Nu zouhet wat aan het veranderen zijn maar het is nog erg instabiel. Waarom vertel ik dat nu allemaal? Omdat de Argentijnen wat speciaal zijn, zijn de dollars op de zwarte markt erg in trek! Elke toerist gaat zijn dollars wisselen in calle (straat) florida. Als je door deze straat loopt hoor je echt constant "cambio cambio" wat wisselen is. De eerste keer is er iemand met mijmee gegaan want ik vond het toch een vreemd idee. Vandaag heb ik echter een betere koers gekregen nl 11.8 in vergelijking met het officiele is dat toch wel de moeite.  Verder heb ik het eigenlijk nogal rustig gehouden de laatste dagen. Heb in San Telmo want rondgewandeld en terrasjes gedaan. Gisteren zijn we gaan zonnen in een park in Puerto Madero. Dat is aan de nieuw aangelegde haven. Heel nieuw en modern allemaal. Heb de krachtvan de zon wat onderschat waardoor ik nu mooi rood gekleurd ben :-) Vandaag doe ik niks want het is meer dan 33graden en na een stevig feestje gisteren is het wel de moeite om te relaxen. Het was erg gezellig, we zaten et z'n allen op het dakterras van de hostel en een fransman speelde gitaar. Later zijn we bijna allemaal naar een club geweest waar een hiphop feestje was. Normaal niet zo mijn ding, maar met 20 mensen is dat al gauw heel fijn. Leuk om zien ook: hiphoppers die op de dansvloer elkaar uitdagen om de beste dansprestatie neer te zetten.

Zondag neem ik de bus naar Puerte Iguazu. Ik reis samen met een jonge kerel die ik enkele dagen geleden heb leren kennen. De tocht zou ongeveer 18uur moeten duren. We rijden heel de nacht wat centjes spaart op overnachting. We zullen daar maandagochtend toekomen. Ik heb optie "cama" genomen, dan kan je je zetel helemaal platleggen en zodanig omvormen tot bed. Wait and see!

(Foto s komen binnenkort want batterij van tablet bijnaplat en van camera helemaal)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Stephanie:
    31 januari 2014
    Ik kan helemaal meeleven en inleven :-) zalig toch!
  2. Rita:
    31 januari 2014
    mmm, dat stukje vlees klinkt héél lekker (alhoewel ik niet zo'n vleeseter ben .. maar af en toe als het echt goed is)
    en voor de rest duidelijk dolce far niente zoals het hoort
    tip voor zondag: badpak, zonnecrème niet vergeten ;-)
    wacht vol ongeduld op de beloofde foto's
  3. Laura:
    31 januari 2014
    Super, dankzij je kleurrijke verhalen reis ik precies een beetje mee... Veel plezier nog, ik kijk al uit naar het volgende verhaal :-)
  4. Stijn Vuerstaek:
    Goe bezig! Nostalgia...

Op weg naar Puerto Iguazu kunt ge 's morgens ook tussenstop houden in Misiones om de ruïnes te zien van de jezuïtenmissies en in namiddag met de volgende bus het laatste stukje naar Iguazu verderzetten. Rugzakken kunt ge ondertussen kwijt in winkeltje vlakbij de missies. Buen viaje!
  5. Papa:
    2 februari 2014
    ¿Hola Melissa,cómo estás? Intussen al goed uw Spaans kunnen oefenen? Ik zie Paco nergens, die is toch niet terug komen vliegen zeker? Dan toch geen tripje per boot tot Uruguay gemaakt? Hopelijk valt die bustocht best mee en begint nu al een volgend bladzijde van je reisverhaal. Groetjes van het thuisfront. X
  6. Cris&Swa:
    3 februari 2014
    Hoi, Melleke ben een beetje jaloers op het mooie weer. gebruik maar genoeg zonnecréme......