aankomst Buenos Aires

27 januari 2014 - Buenos Aires, Argentinië

Dag allemaal!

Zaterdagnacht ben ik na een heel lange reis (in totaal 24uur ongeveer) toegekomen in mijn hostel. De hostel waar ik de komende week verblijf is in de wijk San Telmo. Hier staan prachtige, majestueuze huizen! Gisteren ben ik in deze wijk naar een super grote markt geweest. Heel gezellig! Ik kan niet precies zeggen waaraan het ligt en ik heb de jaren '30 nooit meegemaakt, maar ik had het gevoel dat ik in Parijs in de jaren '30 liep :) de markt besloeg verschillende lange straten, maar het gezellige was dat het redelijk smalle kasseien straten waren. Helemaal door gegaan tot Plaza Mayo. Het verbaasde me nogal dat dat plein zo klein is, aangezien alles hier immens grooot is en het plein toch van groot belang is of minstens geweest is. Het zag er wat onderkomen uit. Overal hingen vlaggen van manifestanten (?) Rondom het plein staan verschillende koloniale gebouwen. Onder andere het Casa Rosada, een groot roze regeringsgebouw. In de namiddag zijn we (ik en 2 kerels die ik heb leren kennen) naar een museum voor schone kunsten geweest in de wijk recoleta. Om daar te geraken namen we de bus op avenida 9 de Julio, ik vermeld dit omdat die straat de breedste ter wereld is. De voetpaden liggen 140 m uit elkaar. Op zich wel de moeite omdat er grote werken hangen/staan van onder meer Degas, Rodin, Gaugain, Monet,... (toch blijf ik verknocht aan moderne kunst) Het kerkhof waar Evita te rusten ligt was helaas gesloten dus daar zal ik een van de komende dagen nog eens opnieuw naartoe proberen gaan. Voor het kerkhof echter was een soort parkje waar ook een marktje aan de gang was (deed wat denken aan braderijen bij ons) en er zaten super veel mensen op het gras te chillen, ondertussen een yerba mate drinkende. Dat heb ik nog niet 'klaargemaakt' verkocht gezien dus nog niet kunnen proberen. De Argentijnse steak is inderdaad super lekker!

Vanmorgen dan ben ik naar de wijk La Boca gewandeld. Omdat ik tijd heb, het weer heel goed is (ongeveer 27gr) en ik nog niet heb uitgedokterd hoe dat bussysteem in elkaar zit ben ik te voet gegaan. Vanwaar ik zit is het ongeveer 4km enkel. Heb er wat blaren aan overgehouden :) La Boca is een wijk die onder andere het grote voetbalstadium van Boca Juniors huist, la Bombonera. Ik hou een nogal vreemd gevoel over aan deze wijk. Ze is heel bekend en heeft toeristische hoogtepunten zoals het straatje met de gekleurde gevels: Caminito. Op zich wel gezellig en mooi om door te wandelen. Heb daar een terrasje gedaan (en ben natuurlijk in het zak gezet, heb veel meer moeten betalen dan ik had gedacht omdat ik de klein lettertjes op de kaart niet had gelezen, maar kom ik had dan toch al gezien dat ze mij 2 dingen teveel hadden aangerekend) en hoe toeristisch ook, het was wel mooi om een tango performance te zien! Ondanks dat, het vreemde gevoel gekregen omdat dat straatje er eigenlijk zo fake uitziet en als je verder in de wijk wandelt is er geen toerist meer te bekennen en zie je dat deze hele wijk eigenlijk nogal aan het verloederen is. Na al dat stappen lekker gaaan lunchen, eerste keer een plaats gevonden waar ze ook groentjes hebben :) dus dat heeft enorm gesmaakt! En dan zoals het hoort een lange siesta! Vanavond spreek ik af met Francisco, een kerel die hier in BA woont en die ik vorig jaar in Madrid heb leren kennen.

groetjes!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rita:
    Hoi Melissa,

Blij dat je goed bent toegekomen en dat je ons via deze blog laat mee genieten van je reis! Je hebt de tango blijkbaar wel snel onder de knie gekregen! :-)

groetjes en tot de volgende
    Rita
  2. Nathalie:
    28 januari 2014
    Suuper leuk! blij om te horen dat je goed bent aangekomen en je het er al naar je zin hebt :-) Have fun!!
    xxxxx
  3. Kristin:
    28 januari 2014
    Dag Melissa - Heb net je eerste reisverhaal uit mijn spam box gevist ;-) Ben meteen in reisstemming. Het gaat leuk zijn om je te blijven volgen! Groetjes, Kristin